Leverans och retur
Leverans
- Vi behandlar beställningar inom 24 timmar från beställningsdatumet, utom helgdagar och helger. Det tar 2-7 arbetsdagar från beställningsdatumet att få paketet, och beror på leveransalternativet du valde.
- Fraktpriset är 10 euro och inkluderar inte tullavgifter om landet kräver dem. Dessa beställningar måste betalas online eller med banköverföring, kontant betalning vid leverans är inte möjlig.
- Fraktpriset är utöver priset på produkterna och beror på leveransområdet. Vi kan avvisa beställningar om fraktkostnaden är högre än leveransområdet. Om beställningen avvisas återbetalar vi orderbeloppet inom 48 timmar.
- Beställningar levereras via DHL, PostNord, DPD eller GLS från ett av Femiekos lager i Danmark och Rumänien, beroende på ditt land. Om leveransen försenas, vänligen kontakta oss på hello@femieko.se.
- Vi försöker att skicka våra beställningar landvägen istället för flygvägen när det är möjligt för att orsaka mindre utsläpp.
Policy för returer och återbetalningar
- En kund kan lagligt returnera produkten inom 14 dagar efter köpet och få pengarna tillbaka.
- Kunden måste informera oss om önskan att returnera den köpta varan genom att skicka ett e-postmeddelande till hello@femieko.se. Ange namn, adress, e-postadress, beställningsnummer, den vara du vill returnera och orsaken till returen.
- Den returnerade varan ska vara ny och oanvänd som du mottog den. Hygiendekaler (på vissa modeller) måste vara fastsatta som ursprungligen. Artikeln måste vara i sin originalförpackning och alla etiketter måste fortfarande finnas kvar.
- Retur-/bytesavgiften är 10 euro, inklusive avgifter för storleksskillnader (kontrollera noga storleksinformationen innan du beställer).
- Vi kommer att skicka kunden en returetikett via e-post, vars kostnad dras av från återbetalningen på 10 euro.
- Om transporten var gratis vid leveranstillfället kommer transportkostnaden på 10 euro att dras av från återbetalningsbeloppet när produkten returneras.
- Vi kan vägra att returnera om förpackningen är skadad eller om produkten visar tecken på slitage.
- Kunderna kommer att få en återbetalning inom 14 arbetsdagar efter mottagandet av den returnerade varan.
- En ändring av storlek eller stil kommer att hanteras som en del av administrationsprocessenen kring återbetalning. Kunden måste returnera varan och göra en ny beställning på webbplatsen om inte parterna kommer överens om något annat (bytespaket). Produkter som sådana måste uppfylla samma villkor som nämns ovan.
Undantag och artiklar som inte kan returneras
*Produkter som är markerade som sista artikel eller som köpts med en särskild rabatt som är markerad som sådan kan inte returneras eller återbetalas.
** Kuponger kan inte returneras eller återbetalas.
*** Begagnade produkter kan inte returneras och återbetalas inte. De kan endast vara en del av nöjdhetsgarantin.
Kontakta oss om du har några frågor eller funderingar om din specifika vara genom att skicka ett e-postmeddelande till hello@femieko.se.
Policy för nöjdhetsgaranti
Kanske har du provat en menskopp för första gången och fortfarande inte blivit bekväm med den, trots att det redan har gått tre menstruationer (vanligtvis bör du efter din tredje menstruation kunna bli bekväm med utmaningarna med att sätta in en menskopp), eller kanske känner du dig inte bekväm med storleken på dina mensbyxor. Oavsett orsaken vill vi att du ska få den bästa upplevelsen på din cykelresa. Vi vet också hur viktigt det är med pengar, och vi vill inte att du ska känna att du har köpt engångsprodukter 🙂.
Därför erbjuder vi dig möjligheten att byta ut den produkt som inte passar dig mot en produkt som passar dig perfekt … och det finns många produkter som är kompatibla med dina behov, det lovar vi!
- En kund har rätt att byta ett köp inom 90 dagar från beställningsdatumet.
- Kunden måste meddela oss om sin önskan att returnera den köpta varan genom att skicka ett e-postmeddelande till hello@femieko.se. Ange namn, adress, e-postadress, beställningsnummer, den vara du vill returnera och orsaken till returen.
- Om du beställer mer än en produkt kan du endast returnera och byta ut en produkt.
- Endast förstagångskunder kan utnyttja denna bytesgaranti.
- Varan måste returneras inom 90 dagar efter mottagandet.
- Kostnaden för returfrakt och leverans av den nya produkten är kundens ansvar, men vi ser till att skicka dig fraktetiketter via e-post.
- Kunden kan byta ut den returnerade produkten mot en annan produkt av samma värde som den produkt som ursprungligen betalades, eller betala prisskillnaden mellan den returnerade produkten och den nya produkten via en betalningslänk som vi skickar via e-post och som behandlas säkert av Stripe payments.
- Den produkt som ska bytas återlämnas av kunden och vi ansvarar för dess hygieniska återvinning, om vi inte kommer överens om något annat via e-post.
Undantag från bytes-/nöjdhetsgarantin
* Produkter som är märkta som “sista exemplar”, “begränsad upplaga” eller produkter som erbjuds som en del av kuponger eller giveaways och som köpts med en särskild rabatt som är markerad som sådan kan inte returneras inom ramen för nöjdhetsgarantin.
** Endast KOPPAR, SKIVOR, UNDERKLÄDER och BINDOR kan returneras inom ramen för nöjdhetsgarantin. Alla andra produkter, t.ex. tillbehör, kan inte bytas inom ramen för nöjdhetsgarantin.
*** Inga återbetalningar erbjuds inom ramen för denna garanti. För att vara berättigad till en “pengarna tillbaka”-garanti måste produkten vara oanvänd, i sin originalförpackning och returneras inom 14 dagar efter köpet.
Kontakta oss om du har några frågor eller funderingar om din vara genom att skicka ett e-postmeddelande till hello@ femieko.se.